Oszustwo przez komunikator. Mieszkanka straciła 1300 zł
Komenda ostrzega
Komenda Powiatowa Policji w Przasnyszu informuje o kolejnym oszustwie dokonywanym za pomocą komunikatorów internetowych. We wtorek 18 listopada 44 letnia mieszkanka powiatu otrzymała wiadomość od osoby podszywającej się pod członka rodziny z prośbą o pilne wsparcie finansowe. Sprawca poprosił o wygenerowanie kodu BLIK, który umożliwił natychmiastową wypłatę środków. Pokrzywdzona straciła 1300 zł i zgłosiła sprawę policji.
Jak działają oszuści
Oszuści przejmują lub podszywają się pod konta znajomych i wysyłają wiadomości wzbudzające pilną potrzebę pieniężną. Najczęściej proszą o przesłanie wygenerowanego kodu płatności elektronicznej lub dokonanie przelewu.
Porady policji
- Korzystaj z dwuskładnikowego uwierzytelnienia kont społecznościowych aby utrudnić przejęcie konta.
- Potwierdzaj tożsamość osoby proszącej o pieniądze przez telefon zanim wyślesz środki.
- Sprawdzaj dane transakcji w aplikacji bankowej przed jej zatwierdzeniem.
- Chroń telefon i PIN do aplikacji mobilnej banku.
Wystarczy zadzwonić do osoby, która prosi o pomoc. To zajmuje kilkadziesiąt sekund i pozwala zweryfikować czy mamy do czynienia ze znajomym czy z oszustem - asp. Ilona Cichocka
Policja apeluje o rozwagę i zachowanie zimnej krwi: nie ulegaj presji i nie podejmuj pochopnych decyzji finansowych. Sprawcy działają na terenie całego kraju i liczą na szybki zysk.
źródło informacji: asp. Ilona Cichocka / policja.pl









